onsdag 21 juli 2010

Jigg bonanza.

Idag begav sig Krongäddan ännu en gång ut på nya Gös äventyr. Vädret har ju varit lite upp och ner på senare tid, så vi ville vänta ut Gädd fisket tills det stabiliserat sig igen. Så vad passade då inte bättre än att utnyttja mitt nya Vertical Jigging intresse som Toni tryckt på mig.

Min första fix idé jag fick innan vi åkte ut var att jag var tvungen att ta en Gös på mitt Pulse spö som jag tidigare skrivigt om. Det kändes som att det kunde vara grymt skönt att VJ:a med oxå. Och mina aningar svek mig inte och jag lyckades plocka 2 Gösar på en silver glittrig whipstick på det. Hade även ett riktigt aaaaas på det oxå, men den slet sig. Det var verkligen ett riktigt skönt spö att drilla Gös på må jag säja och kommer användas fler turer framöver.

Men nu när jag endå har köpt ett VJ spö med rulle av Toni så ville jag ju köra med det oxå, så vart att köra med det resten av dagen. Är ett 6 fot Walker spö upp till 28gr med en BFT rulle. Riktigt mysig pjäs och sådär lagom känsligt i spötoppen. Mycket nöjd.


Allt som allt så var det en riktigt kul dag för en rookie i Gös branschen. Vi drog 18st Gösar, 1st Gädda och en 400gr borre för dagen. Toni "vann" dock Med 10-8 i Gösar och 1-0 i Abborre. Fick ialf nöja mig med att jag har lyckats pricka in alla 3 predatorer på VJ med Gäddan som jag fick idag=).
Så kommer garanterat bli fler pass framöver med VJ nu när man fått upp ögonen för det. Ska bara se när man får tid nu när frugan fick hoppa in och jobba på semestern.
Men tills nästa gång, Skitfiske!! /Stefan!



( Toni med dagens största.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar